DRS مخفف Dynamic Resolution Scaling به معنی مقیاس بندی با رزولوشن پویا تکنیکی را توصیف میکند که در بسیاری از بازی ها برای بهبود عملکرد استفاده می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم DRS بیشتر آشنا کنیم، همراه داتیس نتورک باشید.
DRS یا Dynamic Resolution Scaling چیست؟
DRS مخفف Dynamic Resolution Scaling به معنی مقیاس بندی با رزولوشن پویا تکنیکی را توصیف میکند که در بسیاری از بازی ها برای بهبود عملکرد استفاده می شود.
دی آر اس تکنیکی است که در بازی های رایانه ای و کنسولی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن به سرعت وضوح خروجی برای بهبود عملکرد تغییر میکند. هنگامی که پردازنده گرافیکی (GPU) با ناحیه ای مواجه می شود که فشار زیادی به آن وارد می کند، می توان از DRS برای کاهش وضوح خروجی استفاده کرد.
استفاده از این تکنیک یکی از راههای کاهش فشار روی GPU است که به نوبه خود میتواند به حفظ سلامت frame rate کمک کند.
بازیهایی که از DRS استفاده نمی کنند با وضوح (resolution) تنظیم شده قفل میشوند و این ممکن است کاهش عملکرد را محسوس تر کند یا توسعه دهندگان را مجبور کند به روشهای دیگر برای کاهش بار در نظر بگیرند.
این فرآیند توسط موتور بازی انجام میشود، که میتواند رزولوشن را بالا و پایین کند تا عملکرد را هموار کند.
توسعهدهندگان در مورد حداقل (و حداکثر) وضوحی که یک بازی میتواند به آن دست یابد، تصمیم میگیرند که بسته به سخت افزار مورد استفاده می توان آن را تغییر داد.
بسیاری از گیمرها در حال حرکت متوجه کاهش وضوح بازی نمی شوند و تکنیک های اضافی مانند anti-aliasing زمانی برای صاف کردن خطوط ناهموار که اغلب با وضوح پایین همراه هستند استفاده می شوند.
رزولوشن های پایین تر زمان رندر کمتری دارند
DRS یک ابزار مفید است زیرا زمان رندر GPU را کاهش می دهد. وقتی رندر یک صحنه خیلی طول می کشد، فریم ها حذف می شوند زیرا GPU نمی تواند آنها را در زمان لازم برای رسیدن به نرخ فریم مورد نظر ترسیم کند.
به عنوان مثال، نرخ فریم 60 فریم در ثانیه به GPU نیاز دارد که هر 16.667 میلی ثانیه یک فریم جدید ارائه دهد. اگر رندر یک فریم بیشتر از این طول بکشد، آن فریم نادیده گرفته می شود و نرخ کلی فریم کاهش می یابد.
فنآوریهای نرخ نوسازی متغیر (VRR) با حذف پارگی صفحه، این امر را کمتر به چشم میآورند، در حالی که DRS میتواند به افزایش عملکرد در سراسر صفحه کمک کند.
برای استفاده از یک مثال ساده، از آنجایی که تعداد پیکسلها در یک تصویر 4K چهار برابر بیشتر از یک تصویر 1080p (فول اچدی) است، رندر کردن یک تصویر در 4K به همان GPU چهار برابر بیشتر از 1080p طول میکشد. . کاهش رزولوشن زمان رندر را کاهش می دهد، که به GPU فضای اصلی لازم برای رسیدن به نرخ فریم مورد نظر را می دهد.
بنابراین اگر یک تصویر 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ثابت رندر میشود و میخواهید به هدف 60 فریم در ثانیه برسید، نصف کردن وضوح به GPU اجازه میدهد تا با فرض شرایط ایدهآل و هیچ تنظیمات دیگری تغییر نکند، به این هدف ضربه بزند.
امیدواریم مقاله آشنایی با مفهوم DRS مخفف Dynamic Resolution Scaling به معنی مقیاس بندی با رزولوشن پویا مفید بوده باشد.
داتیس نتورک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.