تعاریف شبکه, تکنولوژی, نرم افزار های شبکه

سرویس 1.1.1.1 DNS چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

سرویس 1.1.1.1 چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

1.1.1.1 سرویس DNS جدید شرکت کلاودفلیر (Cloudflare) است که علاوه بر انجام وظایف DNS، باعث افزایش سرعت اینترنت و ارتقای امنیت شما در فضای مجازی می شود و امکان ردگیری توسط ISP را پیچیده تر می کند.

سرویس 1.1.1.1 چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

برای مثال هنگامی که می‌خواهید از سایت Datisnetwork.com بازدید کنید، DNS سرور به دنبال IP این وب‌سایت می‌گردد و آن وب‌سایت را بارگذاری می‌کند.

از آنجاییکه DNS سرورهای پیشفرض ISP‌ ها کند و اکثرا نا‌امن هستند، بیشتر کاربران از سرویس‌های DNS دیگری مانند Google 8.8.8.8 یا Comodo DNS 8.26.56.26 استفاده می‌کنند تا سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها افزایش پیدا کند.

اما اگر از سرویس 1.1.1.1 کلودفلیر استفاده کنید، وب‌سایت‌ها را با سرعت 28 درصد سریعتر از دیگر DNS سرور‌ها مثل Google، OpenDNS، Comodo- مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر این، با استفاده از سرویس 1.1.1.1 شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت دیگر نمی‌توانند براحتی شما را ردیابی کنند. شرکت CloudFlare همچنین متعهد شده است که اطلاعات کاربران را نفروشد، و لاگ‌های کاربران هر ۲۴ ساعت پاک خواهند شد.

1.1.1.1 از استانداردهای رمزنگاری شده DNS و HTTPS و TLS پشتیبانی می کند ، که سایت هایی را که بازدید کنندگان از ارائه دهندگان اینترنت و هر کس دیگری در حال گوش دادن هستند مخفی می کند. اخیراً این سرویس را در فایرفاکس ادغام کرده است .

البته کلاودفلیر برای راحتی کاربران خود اپلیکیشن مخصوص IOS و اندروید ارائه داده است که کاربران می توانند به راحتی روی موبایل خود آن را نصب کنند و از این سرویس برای افزایش سرعت و رفع یکسری محدودیت ها استفاده کنند.

آدرس سایت رسمی 1.1.1.1 :

https://1.1.1.1/

آدرس اپلیکیشن اندروید در گوگل پلی :

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cloudflare.onedotonedotonedotone

آدرس اپلیکیشن در اپ استور :

https://itunes.apple.com/us/app/1-1-1-1-faster-internet/id1423538627

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “سرویس 1.1.1.1 DNS چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

  1. AASS گفت:

    امنیتش چی؟ اطمینان کنیم؟
    مثلا اینجا هشدار داد:
    reddit.com/r/privacy/comments/41cb4k/be_careful_with_cloudflare

    1. امنیت این سرور توسط کلودفلر تامین میشه، این لینک که ارسال کردید مروبط به 4 سال پیش بوده و الان سرویس فوق العاده قابل اطمینانی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *